Zasady zamieszczania opinii
Dyrektywa omnibus (tzw. dyrektywa o ocenach i recenzjach) to dyrektywa Unii Europejskiej, która reguluje kwestie zamieszczania ocen i recenzji o produktach oraz sklepach w Internecie. Głównym celem tej dyrektywy jest zapewnienie przejrzystości i uczciwości ocen i recenzji oraz zapobieganie wykorzystywaniu ich do nieuczciwej reklamy.
Opinie o produktach i usługach oraz opinie o sprzedawcy OPLAND PAWEŁ OPAŁKA, NOWY ŻMIGRÓD 38-230 DUKIELSKA 65 NIP: 6852256590 REGON: 180692426 udostępnia klientom sklepu internetowego shopGold możliwość zamieszczania opinii i oceny sklepu, oferowanych produktów oraz usług.
Dodanie opinii przez klienta jest możliwe wyłączenie po dokonaniu zakupów w sklepie internetowym opland lub poprzez allegro. Opinia może zostać dodana w dowolnym czasie od daty zakupu produktu lub usługi. Recenzje o produktach mogą być dodawane wyłączenie przez zarejestrowanych klientów sklepu. Nie jest możliwe dodanie recenzji o produkcie bez zalogowania. Dodana recenzja jest automatycznie przypisywana do konta danego użytkownika.
W celu opublikowania opinii użytkownik powinien podać dane imię i nazwisko lub pseudonim (te dane będą widoczne dla innych użytkowników), podać treść recenzji oraz dokonać oceny produktu lub usługi w skali od 1 do 5.
Opiniujący powinien sformułować treść opinii w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny. Nie jest dopuszczalne używanie w treści wulgaryzmów i i innych słów powszechnie uznanych za obraźliwe. Dodawanie opinii oraz recenzji ogranicza się do umieszczenia tekstu - użytkownik nie może dodawać m.in. plików graficznych czy multimedialnych.
Wyłączenia przy dodawaniu opinii i recenzji Nie jest dopuszczalne i jest zakazane dodawanie opinii:
- bez dokonania zakupów w sklepie internetowym shopGold
- opiniowanie produktów i usług, które nie zostały zakupione przez opiniującego
- wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
- naruszających dobra osobiste sprzedawcy lub osoby trzeciej
- przez opłaconych użytkowników, w celu sztucznego podwyższenia oceny oferowanych produktów i usług
- które zawierają odnośniki do innych stron internetowych
- zawierają treści o charakterze spamu
- wielokrotne dodawanie opinii lub recenzji przez tego samego użytkownika i/lub o tożsamej treści
Weryfikacja dodawanych opinii o produktach i usługach oraz opinii o sprzedawcy Aby opinia mogła być opublikowana powinna być napisana w języku polskim z zachowaniem obowiązujących zasad poprawnej polszczyzny. OPLAND PAWEŁ OPAŁKA nie dokonuje weryfikacji każdej dodanej opinii o oferowanych produktach, usługach oraz opinii o sprzedawcy. Weryfikacja polega na ustaleniu czy zamieszczone opinie pochodzą od kupujących, którzy rzeczywiście nabyli opiniowany produkt, usługę lub kiedykolwiek byli klientami i korzystali z innych usług, które oferuje lub oferowało OPLAND PAWEŁ OPAŁKA. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących opinii, OPLAND PAWEŁ OPAŁKA nie weryfikuje autora opinii tzn sprawdzenia czy autor opinii dokonywał zakupu opiniowanego produktu lub usługi w sklepie internetowym opland. W przypadku, jeżeli opinia nie spełnia wymagań opisanych powyżej.
Ustalenie końcowej oceny produktu lub usługi. Końcowa ocena produktu lub usługi to średnia wyliczona na podstawie indywidualnych ocen użytkowników. Średnia nie uwzględnia recenzji produktów lub usług, które nie zostały zatwierdzone po procesie weryfikacji.